امروزه اهمیت تدریس و شیوهیادگیری آن از طریق فضای مجازی)برخط( و فناوریهای نو و دیجیتالی، تاثیرات نسبتاً خوبی را در دروسی مهم همانند ریاضی ،برجای گذاشته است. مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی دروس ابتدایی میباشد. از این رو آنچه معلمان برای نوآموزان اول ابتدایی نیاز به دانستن آن دارند، ویژگی های از قبیل: ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها- ایجاد انگیزه و حس رقابت و مثال های گوناگون در تدریسکیفیمجازی و علاقه به ریاضی نقش ضروری را ایفا میکند. هدف از اجرای این پژوهش توجه به تدریس کیفی درس ریاضی اول ابتدایی در دوران پس از معضلاتی همانند بیماریواگیردار کرونا بوده که در تمامیدنیا جهت حفظصحت و سلامت پیشگیری از ابتلاء، نیازمند تدابیر جدی در جلوگیری از وقفهآموزشی در این برهه بحران است. بهطور خلاصه میتوانگفت نقش بنیادی علمریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوریکه نرسیدن به هدفهای آموزشی در زمینهی ریاضی موجب ضعف، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود. نتایج این پژوهش بر عملکرد تدریس مجازی را می توان چنین برشمرد:بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب میشوند و از خود مقاومت نشان میدهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. بنابراین این پژوهش به صورت اجمالی به ضروری ترین موارد با استفاده از روشهای تجربی و تحلیلیسعی در کنکاشکیفی و ارائه نظریاتاثربخشدر این خصوص، می پردازد .
واژگان کلیدی: تدریس مجازی،یادگیری اثربخش،کرونا و پسا کرونا ،آموزش کیفی.
قیمت فیل به این دلیل بالاست که این اقدام پژوهی در سطح پایان ناامه های دانشگاهی می باشد و صد در صد تضمین شده است